Kurser i japansk kultur & kommunikation – for erhvervslivet

”Prepare – don’t repair!”
Når man beskæftiger sig med det japanske erhvervsliv er det yderst vigtigt at være grundigt forberedt. Man kan være sikker på, at den japanske side har gjort deres forarbejde.
Forberedelsen fra JapanBridge’s side bygger først på en grundig og overskuelig introduktion til det japanske samfunds værdier, normer og etikette. Der er mange aspekter indenfor disse områder som kan være faldgruber for uindviede, og det kan være svært at genopbygge et forhold hvis man først èn gang har trådt ved siden af.
Foruden denne vigtige kulturelle forberedelse ligger der et vigtigt punkt som omhandler japansk forretningsgang, etikette og forståelse. Her kan det være en alvorlig deal-breaker ikke at have forståelse for de omgangsformer og protokoller som er så fastlagte indenfor den japanske forretningsform.
JapanBridge har et målrettet program, som indeholder et specielt modul der giver vigtigt indblik i netop japansk forretningsskik, protokoller og etikette, i en overskuelig præsentation.

IMG_2010

Kurset består af tre moduler:

1. Kultur forståelse – historie, værdier, normer m.m.

2. Kommunikation – verbal og non-verbal, vigtige gloser og hilsner, kommunikations former (skriftlig/ verbalt/engelsk med japanere m.m.), social etikette, spise / drikke etikette m.m

3. Forretning – japansk forretningsstruktur, hierarki, protokoller, kodeks, etikette, forretningsformer m.m.

Kursets moduler varer en time hver, med en kort pause imellem.

Bemærk: som en behagelig og lærerig tilføjelse til ”etikette” delen, kan der suppleres med en let japansk ”bento” ret, inklusiv drikkevarer. I tilfældet af dette valg lægges ”spise / drikke etikette” delen sådan, at kurset afsluttes med dette element.
Dette kursus kan også udvides med et ekstra modul, for en tillægspris, hvor specifikke cases kan tages op og dechifreres. Denne ekstra tilføjelse kan være til stor hjælp, ved at skabe mulighed for at gennemgå og tyde specifikke situationer som kan have fundet sted, hvor kommunikationen ikke fungerede optimalt.

Rådgivning kan gives i disse specifikke sager, for herigennem at sørge for, at kommunikationen kan fungere bedst muligt i fremtidige situationer.

Det er også muligt at lave en forbyggende gennemgang af fremtidige situationer, for at komme mulige kommunikationsmæssige problemer i forkøb.
Korrekt kulturel forståelse kombineret med praktisk forståelse af japansk forretnings protokol er yderst vigtigt i forbindelse med nuværende såvel som fremtidige opgaver med Japan.

Bemærk: alle JapanBridge kurser kan tilrettelægges efter kundens helt specifikke behov.
Kontakt JapanBridge for yderligere informationer og priser.
“Prepare – don’t repair!”

Momiji_Tour_2006-02


Priser:

Japansk Kultur og Kommunikations Kursus – Erhverv (3 timer)
Fra 1 til 5 personer: 1250 DKK eks moms per deltager
6 – 15 personer: 8000 kr. (gruppepris)(eks moms)
Over 16 personer: pris efter aftale
Supplement til ”Etikette” delen: let japansk ”bento” måltid 200 kr.per person, inkl. drikkevare (eks moms)
E-mail: info@japanbridge.dk

Telefon: 40 86 32 12